Epik Benzetme Örneği Nedir: Tanım ve Dört Örnek

commons.wikimedia.org

Bir benzetme bir şeyin başka bir şeye benzetildiği bir konuşma şekli Bir imgeyi netleştirecek ve güçlendirecek şekilde. Söz konusu karşılaştırmanın daha örtük olduğu metaforun aksine, "gibi" veya "gibi" kelimeleri kullanılarak kolayca tanınabilen açık bir karşılaştırmadır. William Shakespeare benzetmeyi kullanan birçok yazardan biridir Açık bir benzetmeyle başlayan 130. Sone'de olduğu gibi; "Hanımımın gözleri güneşe hiç benzemiyor."

Epik benzetme de, genellikle birkaç satır boyunca devam eden bir benzetme olsa da, karşılaştırmayı ifade eden bir konuşma şeklidir. Bazen Homeros benzetmesi olarak da anılır İlyada ve Odysseia'nın yazarı Homeros, epik şiirlerinde bu edebi aracı sıklıkla kullanmıştır. Homeros'un yazdığı benzetmeler ayrıntılı ve karmaşıktır Homeros'un ve ondan etkilenen yazarların epik benzetmelerinin çoğu, hayvanlar, bitkiler veya yıldızlar gibi doğal unsurlarla karşılaştırmalar yapar.

Epik Benzetmeler Hakkında

Genelde şu şekilde tanımlanır benzetmenin en prestijli biçimi Epik (ya da Homerik) benzetme, son derece karmaşık iki konu arasında uzun karşılaştırmalar içerir. Bu özneler kişiler, nesneler veya eylemler olabilir Epik benzetme tanımı ve kavramı, edebi terimler olan katalog mısra ve blazon ile yakından ilişkilidir. Blazon terimi şu şekilde tanımlanır kadın bedenini içeren bir benzetme Katalog mısra ise bir şiirdeki kişilerin, şeylerin, yerlerin veya fikirlerin listesini tanımlamak için kullanılan bir terimdir.

Homeros'un iki epik şiiri olan İlyada ve Odysseia'da yoğun bir şekilde kullanılmasının yanı sıra, epik benzetme eşit epik orandaki diğer birçok şiirde de görülebilir. Homerik benzetmeyi örneğin Virgil'in Aeneid'inde görebiliriz, M.Ö. 20'lerde Latince yazılmış epik bir şiir Aeneid, İtalya'ya seyahat eden ve Romalıların kurucusu olan bir Truvalı olan Aeneas'ı anlatır. Bir karakter olarak Aeneas, Homeros'un İlyada'sı da dahil olmak üzere daha önce başka metinlerde de yer almıştı.

Epik benzetmenin bir başka harika örneği de John Milton'ın Kayıp Cennet'idir. Homeros'tan bin yıldan fazla bir süre sonra ve Homeros'un Yunancasından ya da Virgil'in Latincesinden çok uzak bir dilde yazılmıştır Kayıp Cennet 1667 yılında yayımlandı Adem ve Havva'nın düşmüş melek Şeytan tarafından ayartılmasını anlatır.

Aşağıda, yukarıda bahsedilen dört metinde de bulunan bazı epik benzetme örneklerini vurgulayacağız; İlyada, Odysseia, Aeneid ve Kayıp Cennet .

Homeros'un İlyada'sında epik benzetme örneği

commons.wikimedia.org

Birkaç örnek var Homeros'un İlyada'sındaki epik benzetme Bu nedenle aşağıdaki örnek, Yunan şairin şiirsel hünerinin sadece bir göstergesidir. Kısaca söylemek gerekirse, İlyada, Truva Savaşı'nı tüm Yunan mitolojisindeki en büyük savaşçı olan Aşil'in bakış açısından ele alır. Bu alıntıda Homeros şöyle yazar Yunanlılar, konseyde toplanmış, arıları andırıyorlar. Aşağıda Homeros'un Lattimore çevirisinden alınan epik benzetmenin, örneğin Shakespeare'de bulabileceğimiz sıradan bir benzetmeye kıyasla nasıl daha derin ve zengin olduğunu görebiliriz.

"Kümelenmiş arı sürüleri gibi sonsuza dek

Taştaki oyuktan taze patlamalar halinde ve

İlkbaharda çiçeklerin altında gezinen salkım salkım üzümler

Sürü halinde bir o yana bir bu yana çırpınıyorlar,

böylece gemilerden ve barınaklardan birçok insan milleti

derin denizin önü boyunca sırayla yürüdü

şirketler tarafından meclise [...]"

Homeros'un Odysseia Destanı'nda epik benzetme örneği

Odysseia, Homeros'un diğer büyük epik şiiridir, Odysseus'un krallığına dönme arayışını ele alır Odysseus'un Truva Savaşı'nda savaştıktan sonra yazdığı bu şiir de, tıpkı yoldaşı gibi, bir dizi farklı epik benzetme içerir. Aşağıdaki alıntı, kurbanlarını yeme alışkanlığı olan bir canavar olan Scylla ile ilgilidir. Burada, denizin Odysseus'u kayalıklardan çekip çıkarmasını, bir balıkçının bir ahtapotu yakalayıp onu bulunduğu ortamdan koparmasıyla karşılaştıran bir pasaj vardır.Fitzgerald.

"Meditasyon yaptığı sırada, şiddetli bir dalga onu doğruca kayalıklara götürüyordu. Gri gözlü Athena ona talimat vermeseydi, orada derisi yüzülecek ve kemikleri kırılacaktı: Geçerken iki eliyle bir kaya çıkıntısını kavradı ve dalgalar geçip giderken, kırılmasından uzak durmak için inleyerek tutundu. Sonra ters dalga ona çarptı, onu altına aldı ve uzağa fırlattı. Bir ahtapot, birini sürüklediğinizdeOdasından, küçük taşlarla dolu emicilerle çıkar: Odysseus, dalga onu batırırken büyük ellerinin derisini kaya çıkıntısında yırtık bıraktı. Ve şimdi sonunda Odysseus, insanlık dışı bir şekilde dövülerek yok olacaktı, ancak gri gözlü Athena'dan kendine hakim olma armağanına sahipti."

Virgil'in Aeneid'inde epik benzetme örneği

Homeros, Virgil'in Aeneid'ini derinden etkilemiştir. Aeneas İtalya'ya seyahat eder ve oranın güzelliğini ve yeniliklerini keşfeder Aynı zamanda Roma imparatorluğunun başlangıcı için de bir oluşum öyküsüdür. Aşağıdaki benzetme de arıları kullanır, ancak bu kez Aeneas'ın büyük Kartaca şehrini ve düzenli modasını nasıl gördüğünü göstermek için. Bu Virgil'in Ruden çevirisinden alınmıştır :

"Baharda çiçek açan topraklardaki arılar gibi,

Güneşin altında meşguller, yavrularına önderlik ediyorlar,

Şimdi tam yetişkin, kovandan veya yükleme hücrelerinden

Bal ve tatlı nektarla şişene kadar,

Ya da sevkiyatları almak, ya da sıraya girmek

Yemleri tembel asalaklardan korumak için;

Kekik ve mis kokulu bal soluyor."

Milton'ın Kayıp Cennet'inde epik benzetme örneği

Kayıp Cennet bir Şeytan'ın hikayesini anlatan epik İngilizce şiir Cennetten düşüşü ve Adem ile Havva'yı ayartması. Epik bir benzetmenin İngilizce'de nasıl inşa edildiğine bakmak ilginçtir (yukarıdaki gibi bir İngilizce çevirinin aksine). Aşağıdaki dizeler Lucifer'in ordusunu sonbahar yapraklarıyla karşılaştırın. Milton'ın epik benzetmesini kurma biçiminde Homeros etkisini görebiliriz.

"Onun lejyonları-melek formları, girmiş yatan

Dereleri taşlayan sonbahar yaprakları gibi kalın

Vallombrosa'da, Etrurya gölgelerinin

Yüksek kemerlerle çevrili embow'r; ya da dağınık saz

Yüzerken, Orion'un şiddetli rüzgarlarıyla

Hath vex'd the Red-Sea coast, whose waves o'erthrew

Busiris ve onun Memphian şövalyeliği,

Haince bir nefretle takip ederken

Goshen'de yaşayanlar

Güvenli kıyıdan onların yüzen carkasları

Ve kırık savaş arabası tekerlekleri: çok kalın bestrown,

Zavallı ve kaybolmuş, seli örten bunlar,

Korkunç değişimlerinin şaşkınlığı altında."

Başa dön